Logo
Nedaří se Vám objednat? Zavolejte.
Po - Čt 8 - 17, Pá 8 - 13
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
Novinky
15.07.2019
Nově otevřena naše provozovna k osobnímu převzetí objednávek
Naše provozovna k osobnímu odběru Objednané zboží na našem e-shopu si můžete bez poplatku vyzvednout v naší provozovně. Provozovna... číst celé
06.04.2019
Nákup ze dvou e-shopů za jednu cenu dopravného
Vážení zákazníci, pokud provedete u nás nákup a současně provedete nákup na našem druhém eshopu Zdravotnické potřeby, sloučíme Vám zásilky do jedné z... číst celé
Zobrazit všechny novinky
Blog
Výrobci Výrobci
O výrobcích produktů, které u nás můžete zakoupit. číst celé
Zobrazit všechny články

 

 

  1. Úvod
  2. Mimosoudní řešení sporů
Mimosoudní řešení sporů

 

 

Urovnání sporu mimosoudní cestou mezi obchodníkem a spotřebitelem

 

Na základě novelizace zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, se stala s účinností od 1.2.2016 Česká obchodní inspekce (ČOI) subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.


V mimosoudním řešení sporů (ARD - Alternative Dispute Resolution ) jsou řešeny spory, které vznikají z kupních smluv, nebo smluv o poskytování služeb, kde na jedné straně stojí podnikatel a na druhé straně spotřebitel.


ČOI nemá pravomoce, které by jí umožňovaly spor autoritativně rozhodovat či stranám ukládat povinnosti, její činnost by měla vést ke vzájemné dohodě stran a smírnému urovnání sporu na základě vzájemné komunikace prostřednictvím oddělení ADR.

Řízení není zpoplatněno.

Návrh na řešení sporu může podat pouze spotřebitel a to nejpozději do 1 roku ode dne, kdy poprvé kontaktoval obchodníka za účelem řešení sporu.

V případě sporu, který se nepodařilo mezi stranami urovnat přímo, poskytne obchodník spotřebiteli informace také v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat.

Pokud spotřebitel doloží, že se mu spor nepodařilo vyřešit přímo a návrh není ze strany oddělení ARD zamítnut, zahájí se mimosoudní řešení sporu, které musí být ukončeno do 90 dnů od jeho zahájení. U zvlášť složitých sporů může být lhůta prodloužena o dalších 90 dnů.

Nedojde-li během této doby k uzavření písemné dohody mezi stranami sporu či k jednostrannému prohlášení spotřebitele o ukončení účasti na řešení sporu, řešení bude ukončeno a obě strany o tom budou vyrozuměny.


Strany sporu:

  • nemusí být zastoupeny právním zástupcem,
  • mohou využít nezávislé poradenství nebo zastupování či pomoc třetí osoby,
  • mají právo vyjadřovat k věci svůj názor,
  • mohou nahlížet do dokumentace vztahující se k projednávanému sporu, pořizovat si kopie nebo opisy tvrzení, důkazů, dokumentů a skutečností předložených druhou stranou a vyjádřit se k nim,
  • budou informovány v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat o ukončení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu a o skutečnostech, které vedly k ukončení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu,
  • samy za sebe nesou své náklady řízení,
  • pouze spotřebitel může ukončit účast v mimosoudním řešení spotřebitelského sporu v kterékoli fázi.


Zahájením mimosoudního řešení spotřebitelského sporu není dotčeno právo stran sporu domáhat se ochrany svých práv a oprávněných zájmů soudní cestou.


Mimosoudní řešení sporů

Česká obchodní inspekce

se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2

IČ: 00020869

internetová adresa: http://www.coi.cz

 

On-line podání podnětu k mimosoudnímu řešení umožňuje také platforma zřízená Evropskou komisí na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

Jak reklamovat

Obchodní podmínky

Reklamační řád

 

© PROMEDIJEK s.r.o.
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz
Zpracování osobních údajů můžete ovlivnit úpravou svých preferencí ochrany soukromí.