Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu a analytické účely využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

KONTAKT

Oblíbená kosmetika.cz
info@oblibenakosmetika.cz
tel: 734 728 114, 222 969 179
Provozní doba PO - ČT 8:00-17:00, PÁ 8:00-13:00
Neprovozujeme kamenný obchod

SNÍŽENÁ CENA

Naše cena 1 199,00 Kč
DOSTUPNÉ

DOPRAVA ZDARMA

Naše cena 12 459,00 Kč
DOSTUPNÉ
Naše cena 15 490,00 Kč
NEDOSTUPNÉ
Naše cena 10 330,00 Kč
DOSTUPNÉ

Mimosoudní řešení sporů

 

 

Urovnání sporu mimosoudní cestou mezi

 

obchodníkem a spotřebitelem

 

Na základě novelizace zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, se stala s účinností od 1.2.2016 Česká obchodní inspekce (ČOI) subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.


V mimosoudním řešení sporů (ARD - Alternative Dispute Resolution ) jsou řešeny spory, které vznikají z kupních smluv, nebo smluv o poskytování služeb, kde na jedné straně stojí podnikatel a na druhé straně spotřebitel.


ČOI nemá pravomoce, které by jí umožňovaly spor autoritativně rozhodovat či stranám ukládat povinnosti, její činnost by měla vést ke vzájemné dohodě stran a smírnému urovnání sporu na základě vzájemné komunikace prostřednictvím oddělení ADR.


Řízení není zpoplatněno.


Návrh na řešení sporu může podat pouze spotřebitel a to nejpozději do 1 roku ode dne, kdy poprvé kontaktoval obchodníka za účelem řešení sporu.

 

V případě sporu, který se nepodařilo mezi stranami urovnat přímo, poskytne obchodník spotřebiteli informace také v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat.


Pokud spotřebitel doloží, že se mu spor nepodařilo vyřešit přímo a návrh není ze strany oddělení ARD zamítnut, zahájí se mimosoudní řešení sporu, které musí být ukončeno do 90 dnů od jeho zahájení. U zvlášť složitých sporů může být lhůta prodloužena o dalších 90 dnů.


Nedojde-li během této doby k uzavření písemné dohody mezi stranami sporu či k jednostrannému prohlášení spotřebitele o ukončení účasti na řešení sporu, řešení bude ukončeno a obě strany o tom budou vyrozuměny.



Strany sporu:

 

- nemusí být zastoupeny právním zástupcem,

 

- mohou využít nezávislé poradenství nebo zastupování či pomoc třetí osoby,

 

- mají právo vyjadřovat k věci svůj názor,

 

- mohou nahlížet do dokumentace vztahující se k projednávanému sporu, pořizovat si kopie nebo opisy tvrzení, důkazů, dokumentů a skutečností předložených druhou stranou a vyjádřit se k nim,

 

- budou informovány v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat o ukončení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu a o skutečnostech, které vedly k ukončení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu,

 

- samy za sebe nesou své náklady řízení,

 

- pouze spotřebitel může ukončit účast v mimosoudním řešení spotřebitelského sporu v kterékoli fázi.



Zahájením mimosoudního řešení spotřebitelského sporu není dotčeno právo stran sporu domáhat se ochrany svých práv a oprávněných zájmů soudní cestou.



Mimosoudní řešení sporů

Česká obchodní inspekce

se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2

IČ: 00020869

internetová adresa: http://www.coi.cz

 

On-line podání podnětu k mimosoudnímu řešení umožňuje také platforma zřízená Evropskou komisí na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

Jak reklamovat

Obchodní podmínky

Reklamační řád